onsdag 25 mars 2009

Mitt liv i ett nötskal

Hej, jag heter Flisa och föddes 10 Maj 2007 strax utanför Björkvik i Södermanland.

Stället hette Stora Åå och min första husse hette Christer. Hemma hos honom bodde jag till jag var 12 veckor, och Matte kom två gånger å hälsa på mig.

Första gången var jag bara 6 veckor gammal när hon kom för att titta på en äldre kattunge men jag såg min chans, när hon kom innanför dörren var jag där å mötte upp å hon var fast.

Vid 12 veckors ålder bar det alltså av till Norrköping,bli stadskatt, bo i lägenhet. Men man vänjer sig med allt.

När jag var ett år gammal fick Matte för sig att stadslivet var nog och vi flytta till Åby. I Åby har jag visst en del släkt men ingen jag träffat, jag sär då det. Själva flyttdagen var inget rolig alls, jag blev instängd i badrummet, hörde slammer och flyttkarlar som prata å förde oväsen. Å sedan blev det tyst, jag får smita ut i lägenheten för alla människor hade åkt till Åby. "Vart är alla möbler? Vart är Matte?" In under badkaret igen, å där satt jag tills Matte och mattebror kom å hämta mig å pippi och en del grejer, lassa in allt i bilen "vad jag hatar att åka bil", och helt plötsligt var vi på landet,nästan......

Ingen ordning, möbler huller om buller, men jag var åtminstone med Matte.


Ett halvår senare var vi iväg hem till Björkvik, för nu skulle jag minsann bli moster och storasyster samtidigt, men det är en helt ana historia.../Flisa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar