onsdag 25 mars 2009

Mitt liv i ett annat nötskal

Hej, jag heter Tjejen (egentligen skulle jag ha hetat Syrsa, men det tyckte Matte var för jobbigt att säga) och är född tror jag 8/Augusti 2008, det är iaf det datumet man kommer på om man räknar bakåt i tiden från den sista oktober när jag var 12 veckor.
Dagen Matte kom å skulle välja mig fanns det bara två ungar i huset å den andra var en hane, så då var det ju inte mycket att välja på, å sen var jag ju sötast med.
Dagen jag kom till Åby vart det kalabalik minst sagt, eftersom jag var inpyrd av dofter från mitt gamla hem å alla kattor som bodde där så vart ju Flisa vansinnig å bara fräste på mig hela dagarna, jag som var så söt som barn. Men Matte hon kom på råd, jag fick ett bad i diskhon, det var det värsta, jag nästan drunknade...
Men efter det lukta jag som allt annat i mitt nya hem så snart var vi sams jag å Flisa, å det är vi än idag fast vi gillar att busa å springa från ena änden på lägenheten till den andra, tjoho....
Nu har jag kommit upp i den åldern att jag börjat prata för mycket tycker matte, å jag hör vad hon tänker...veterinären, snipsnip.....fast än så länge lever jag i salig ovisshet om vad som komma skall, aj..../Tjejen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar