torsdag 28 maj 2009

Veckorna som gick

Svarten i julas

Jaha, då har man varit hos veterinären och plockat ut inre organ, kanske det ska bli skönt att slippa ligga å åma sig på golvet två gånger om året, men jag tror att det är matte som tycker det är skönast. Idag var vi iväg å tog bort stygnen, jag var givetvis inte med på noterna, kommer ihåg hugget i häcken alltför väl fortfarande, så det blev ett visst påck å lock. Mitt i allt det ringer det på dörren, gubbar som ska borra för bredband kommer inte in i källaren, kan matte komma å öppna. Kanske det var tur att det var just idag dom kom för annars brukar matte gå omkring i sin big T-shirt hela dagarna, man får ju skämmas.

Sen var vi på stan, jag var i bilen en upplevelse bara det. Matte hade tagit med en låda åt mig. Sen var vi iväg å hälsa på mattes plastmorsa, hon har en katt som heter Svarten, han fräste på mig så jag såg det som bäst att stanna i buren.

Fast i bilen på väg hem fick jag ligga i mattes knä, kanske det kan ses som trafikfara, men så länge jag inte är under pedalerna kan det väl inte va så farligt kan man tänka. Det gjorde ju att jag själv kände mig tryggare under färdens gång och inte låg å vråla å irritera matte, skulle tro det är mer trafikfarligt om hon skulle få tuppjucket för det.

/Tjejen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar