fredag 8 maj 2009

Blä, fy och usch

Matte håller på med saker som jag inte ficka snoka i, och tur var väl det eftersom det lukta apa, ungefär lika illa som pepparmintstrandkräm luktar.
Ibland när man är lite för närgången när matte borstar tänderna brukar hon köra fram tandborsten under näsan på en....blä, tvi vale, bäst att pysa.
Nu är det som vanligt igen här, jag mår bra i min mage och alla människor som var här i onsdags har inte kommit tillbaka. Ja ni skulle sett ett sånt liv det var, först dundra en liten berson in å börja borra å ha sig. Flisa drog in under sängen på studs, men jag höll mig framme, visserligen med matte men jag gömde mig inte som den fegis som Flisa är. Vad dom borra efter, ja inte vet jag men det satt en ny låda på väggen när dom gick, det är väl nått tekniskt kan jag tänka mig, inget att grunna över.
Några timmar senare dundra det in ännu fler personer, mattes bror och brorson, matte fyllde nämligen år å dom var här å åt tårta å jag fick ingen. Kanske det var lika bra det, har fortfarande den senaste magsjukan i färskt minne, åtminstone hade matte det.
Flisa drog som vanligt in under sängen, men kom fram efter ett tag när hon blev varse att det inte var så farliga typer som på förmiddagen.
På kvällen slog vi ihop så till den milda grad att jag inte orka lägga mig i sängen hos matte å hålla henne sällskap.
/Tjejen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar